CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, June 2, 2008

Masjid Otsuka...


Saya menuju ke Masjid Otsuka...ini kali pertama saya menjejakkan kaki ke Masjid di Negara Matahari Terbit ini...hubby pernah bagitahu pada saya...Masjid Turki adalah masjid tercantik di sini..dengan senibina serta perhiasan di dalamnya..
Namun saya masih belum berkesempatan untuk berkunjung ke sana...insyallah panjang umur sebelum pulang ke Malaysia nanti saya akan usahakan juga untuk ke sana.

Macam biasalah...Uncle Mizam tolong ambilkan gambar kami...tq uncle Mizam.


Buaian yang terdapat bersebelah dengan Masjid..Sebenarnya apa yang membuatkan saya terpaku seketika bilamana sewaktu saya memasuki dalam masjid saya terserempak dengan sekumpulan ibu2 dari Indonesia.
Kalau di pandang dari segi umur, saya kira umur kami lebih2 kurang sahaja.
Mereka berkumpul di situ berbincang bertarbiyah sesama mereka, saling ingat meningati sesama mereka, membicarakan soal akidah anak2 muda sekarang yang semakin terpesong dan bermacam-macam lagi...
saya bertanya kepada salah seorang dari mereka...samada mereka datang berkumpulan atau bagaimana..katanya : mereka datang dari tempat yang berbeda-beda..tetapi mereka semuanya berkumpul di sini...dan semuanya adalah pelajar...sungguh sayang kerana masa tidak mengizinkan saya bersama mereka dengan lebih lama lagi..pengajarannya atau persoalan yang bermain dihati saya...mengapa mereka boleh berkumpul untuk menyampaikan sesuatu yang baik dan lebih berfaedah tetapi orang2 kita biasanya berkumpul jarang sekali membicarakan sesuatu
yang lebih bermakna? Kebiasaan kita becerita lebih kepada yang bersifat duniawi...jangan disalah ertikan maksud saya..bukannya tak ada..ada diantara kita malah mungkin lebih dari itu..tetapi mungkin kurang..entahlah..di saat itu saya begitu menginsafi diri...betapa kurangnya saya, di manakah siapa selama ini...hanya banyak kekurangan yang saya nampak dari kelebihan yang saya buat...